50.000 gele truien
50.000 gele truien Shelflife

50.000 gele truien

· leestijd 1 minuut Algemeen

Het is Jumbo weer gelukt: van een spaaractie een hype maken. Het op de kampioenstrui van Joop Zoetemelk geïnspireerde retroshirt mag zich verheugen in een enorme belangstelling. De geslaagde tourstart, afgelopen zaterdag in Utrecht en de mooie plaatjes van de etappe van gisteren, doen daar waarschijnlijk nog een schepje bovenop. Afgelopen vrijdag was Joop Zoetemelk al in Utrecht om in de Jumbo aan de Biltstraat te demonstreren dat hij tegenwoordig kampioen handtekeningen zetten is.
Onder grote belangstelling signeerde Zoetemelk in korte tijd zo’n 100 shirts van fans. Volgens Jumbo zijn er inmiddels meer dan 50.000 shirts besteld. “Het is geweldig dat ik vandaag al deze shirts heb mogen signeren. Ik hoop dat ik die shirts morgenochtend bij de start de van de wedstrijd terug ga zien. Ik vind het erg mooi om te zien dat zoveel mensen de wielersport een warm hart toedragen”, aldus Zoetemelk.
De actie rondom de gele trui van Jumbo begon met de ophef toen één van de gele truien van Zoetemelk op Markplaats te koop werd aangeboden. Er werd flink geboden op de originele kampioenstrui. Uiteindelijk bleek het om een samenwerking met Jumbo te gaan. Omdat er zoveel werd geboden, hebben Zoetemelk en Jumbo besloten om het bedrag van het hoogste bod - € 15.000 - te doneren aan het Jeugdsportfonds. 
Op de foto neemt Nanda Louissen, accountmanager fondsen van het Jeugdsportfonds, de cheque in ontvangst van Joop Zoetemelk. Het Jeugdsportfonds creëert sportkansen voor kinderen van 4 tot 18 jaar die om financiële redenen geen lid kunnen worden van een sportvereniging.

Nieuws

Personality's

Opinie

Productnieuws

Branche & Cijfers

Vacatures

Abonneren op FoodPersonality

  • Weet wat er speelt! Ontvang een jaar lang FoodPersonality!
  • Maak nu voordelig kennis met Foodpersonality door eerst 4 nummers te ontvangen.