AGF Monitor week 1

0
Hoe trappen de supermarkten het jaar af met hun AGF? Bij de gemeten formules gaan de prijzen in de eerste week van het nieuwe jaar omhoog ten opzichte van week 51 (in week 52 werd er niet gemeten, red.). De prijsafstand tussen de goedkoopste en duurste formule stijgt ten opzichte van week 51, van 18% naar 22%.
Albert Heijn is in deze eerste week het meest actief met aanbiedingen. De marktleider heeft vijf van de 25 gemeten AGF-hardlopers in promotie. Lidl – doorgaans het meest actief – volgt met vier aanbiedingen, Jumbo en Plus hebben er ieder drie. Witte pitloze druiven zijn deze week bij AH (€ 2,19), Plus (€ 1,99) en Jumbo in de aanbieding, waarbij Jumbo een meerstuksaanbieding heeft; drie voor € 4,-.
De details van de aanbiedingen en een overzicht alle actuele prijzen zijn zoals gebruikelijk te vinden op: FP+
Disclaimer: Deze informatie wordt wekelijks met de grootste zorg samengesteld. Toch kan het voorkomen dat er afwijkende prijzen en/of promoties worden waargenomen. Pricing Experts en FoodPersonality aanvaarden hiervoor geen verantwoordelijkheid.
Over Pricing Experts
PricingExperts uit Amersfoort is een gerenommeerd bureau dat sinds 2007 o.a. prijsmetingen verzorgt voor grote retailers en fabrikanten. Zo worden onder meer tweemaal per week meer dan 200 AGF-artikelen gemeten bij de grootste retailers inclusief Picnic, met (waar relevant) gewicht, land van herkomst en geldende promoties. Belangstellenden kunnen op flexibele basis hun eigen gewenste producten hieruit gerapporteerd krijgen van elke gewenste retailer.