AGF Monitor week 1

0
Leestijd: 2 minuten

Albert Heijn trapt het nieuw jaar af met een flinke prijsverlaging van het mandje met de meest verkochte AGF-producten. Ten opzichte van week 52 daalt de prijs van het AH-mandje met € 2,17 oftewel 5,6%. Een omgekeerde beweging maakt het mandje van Plus, dat juist sterk in prijs stijgt, en wel met maar liefst € 4,06 oftewel 11,2%.

Door alle prijsbewegingen stijgt de gemiddelde prijs van de mandjes deze week naar € 37,18, wat 1,8% (0,66) hoger is dan vorige week. Overigens is niet alleen het AH-mandje lager geprijsd, want ook het Jumbo-mandje is in de eerste week van het nieuwe jaar gekoper, al scheelt het maar zes cent. De prijsafstand tussen het laagst (Dirk) en hoogst (Picnic) geprijsde mandje is deze week 19%.

Bij AH tellen de prijsmeters deze week de meeste aanbiedingen: zeven. Lidl volgt met zes promoties, dan komt Dirk met vijf, Jumbo met drie, Plus met twee en Picnic met één (10% korting op eetrijpe avocado’s). Het overzicht met alle actuele prijzen en aanbiedingen is te vinden op FP+.

Disclaimer: Deze informatie wordt wekelijks met de grootste zorg samengesteld. Toch kan het voorkomen dat er afwijkende prijzen en/of promoties worden waargenomen. Pricing Experts en FoodPersonality aanvaarden hiervoor geen verantwoordelijkheid.

Over Pricing Experts

PricingExperts uit Amersfoort is een gerenommeerd bureau dat sinds 2007 o.a. prijsmetingen verzorgt voor grote retailers en fabrikanten. Zo worden onder meer tweemaal per week meer dan 200 AGF-artikelen gemeten bij de grootste retailers inclusief Picnic, met (waar relevant) gewicht, land van herkomst en geldende promoties. Belangstellenden kunnen op flexibele basis hun eigen gewenste producten hieruit gerapporteerd krijgen van elke gewenste retailer.