AGF Monitor week 11

0
Leestijd: 2 minuten

Aardig wat dynamiek in de prijzen van de meest verkochte AGF-producten bij de verschillende supermarkten deze week. Zo zien we het Lidl-mandje met € 2,02 oftewel 5,8% in prijs stijgen, terwijl het Plus-mandje juist met € 1,81 oftewel 4,8% in prijs daalt.

Per saldo daalt de gemiddelde prijs van de mandjes deze week licht, van € 37,15 naar € 37,09, wat neerkomt op een daling van 0,2%. Doordat het hoogst geprijsde mandje (Picnic) in prijs daalt en het laagst geprijsde mandje (Dirk) in prijs stijgt, daalt de prijsafstand tussen deze twee uitersten nu aanzienlijk, van 16% (week 10) naar 12%.

Plus heeft deze week de meeste promoties binnen de gemeten AGF-hardlopers: acht. En dndanks de flink hogere prijs van het Lidl-mandje heeft de discounter – samen met Albert Heijn – deze week toch redelijk wat promoties: ieder zes. De overige formules doen het zuiniger aan: zo heeft Jumbo heeft drie afprijzingen en Picnic en Dirk ieder twee.

Het overzicht met alle actuele prijzen en aanbiedingen is te vinden op FP+.

Disclaimer: Deze informatie wordt wekelijks met de grootste zorg samengesteld. Toch kan het voorkomen dat er afwijkende prijzen en/of promoties worden waargenomen. Pricing Experts en FoodPersonality aanvaarden hiervoor geen verantwoordelijkheid.

Over Pricing Experts

PricingExperts uit Amersfoort is een gerenommeerd bureau dat sinds 2007 o.a. prijsmetingen verzorgt voor grote retailers en fabrikanten. Zo worden onder meer tweemaal per week meer dan 200 AGF-artikelen gemeten bij de grootste retailers inclusief Picnic, met (waar relevant) gewicht, land van herkomst en geldende promoties. Belangstellenden kunnen op flexibele basis hun eigen gewenste producten hieruit gerapporteerd krijgen van elke gewenste retailer.