AGF Monitor week 12

0

Zowel bij Lidl als Plus stijgt deze week de prijs van het mandje met AGF-hardlopers aanzienlijk. Albert Heijn en Jumbo blijven nagenoeg stabiel, terwijl het nu juist Picnic is waar de prijzen van de populairste AGF-producten stevig dalen. Door deze prijsbewegingen liggen de prijzen van de mandjes van Lidl, Jumbo en Picnic deze dicht bij elkaar.

Een ander gevolg van de prijsbewegingen van deze week is dat de prijsafstand tussen de goedkoopste en duurste formule verder daalt, en wel van 14% vorige week naar nu 11% (overigens zijn de mandjes deze week weer bij alle formules compleet).

Het Lidl-mandje mag dan deze week een stuk duurder zijn dan vorige week, dat wordt niet veroorzaakt door de afwezigheid van promoties. Dat zijn er deze namelijk acht. AH volgt op afstand met vier aanbiedingen. Picnic heeft er drie, terwijl Jumbo en Plus er ieder twee hebben. De details van de aanbiedingen en een overzicht van alle actuele prijzen is te vinden op FP+.

Disclaimer: Deze informatie wordt wekelijks met de grootste zorg samengesteld. Toch kan het voorkomen dat er afwijkende prijzen en/of promoties worden waargenomen. Pricing Experts en FoodPersonality aanvaarden hiervoor geen verantwoordelijkheid.

Over Pricing Experts
PricingExperts uit Amersfoort is een gerenommeerd bureau dat sinds 2007 o.a. prijsmetingen verzorgt voor grote retailers en fabrikanten. Zo worden onder meer tweemaal per week meer dan 200 AGF-artikelen gemeten bij de grootste retailers inclusief Picnic, met (waar relevant) gewicht, land van herkomst en geldende promoties. Belangstellenden kunnen op flexibele basis hun eigen gewenste producten hieruit gerapporteerd krijgen van elke gewenste retailer.