AGF Monitor week 12

0
Leestijd: < 1 minuut

Na weken van prijsdalingen stijgt bij Lidl deze week de prijs van het mandje met AGF-hardlopers. De prijsstijging is gering (zeven cent), maar toch. Het stelt Dirk, waar de prijs van het mandje deze week verder daalt, in staat Lidl het dichtst te naderen. Ook bij Albert Heijn gaat de prijs van mandje met de populairste AGF-producten deze week omhoog, maar dan met een hele euro. De gemiddelde prijs van de mandjes komt deze week uit op € 32,80 en dat is 1,2% lager dan vorige week.

De prijsafstand tussen het laagst en hoogst geprijsde mandje neemt iets af. Bedroeg deze vorige week nog 43%, deze week daalt die prijsafstand naar een nog altijd aanzienlijke 41%.

Ondanks dat de prijs van het Lidl-mandje deze week iets hoger uitkomt, neemt het actiegeweld geenszins af. Sterker nog, waren vorige week 19 van de gemeten 25 AGF-producten in promotie, deze week zijn dat er 21. In aantal steken de promoties van de andere formules daar schril tegen af. Bij AH tellen de prijsmeters deze week vier aanbiedingen, bij Jumbo drie, bij Plus en Dirk twee en bij Picnic één (avocado’s). Het overzicht met alle actuele prijzen en aanbiedingen is te vinden op FP+.

Disclaimer: Deze informatie wordt wekelijks met de grootste zorg samengesteld. Toch kan het voorkomen dat er afwijkende prijzen en/of promoties worden waargenomen. Pricing Experts en FoodPersonality aanvaarden hiervoor geen verantwoordelijkheid.

Over Pricing Experts

PricingExperts uit Amersfoort is een gerenommeerd bureau dat sinds 2007 o.a. prijsmetingen verzorgt voor grote retailers en fabrikanten. Zo worden onder meer tweemaal per week meer dan 200 AGF-artikelen gemeten bij de grootste retailers inclusief Picnic, met (waar relevant) gewicht, land van herkomst en geldende promoties. Belangstellenden kunnen op flexibele basis hun eigen gewenste producten hieruit gerapporteerd krijgen van elke gewenste retailer.