AGF Monitor week 12

0
Leestijd: 2 minuten

Van het op één na voordeligste mandje naar het op twee na hoogst geprijsde mandje in één week. Die beweging maakt het mandje met AGF-hardlopers van Plus deze week. Verder zien we zowel de bovenkant als de onderkant van het prijsspectrum iets uit elkaar bewegen waardoor ook de prijsafstand tussen die uitersten weer een procentje toeneemt, van 12% (week 11) naar 13%.

Na een aantal weken waarin de mandjes met de meest gekochte AGF-producten in prijs daalden, zien we deze week een stijging van de gemiddelde prijs van de mandjes. Die stijgt namelijk met € 0,52 oftewel 1,4%.

Evenals vorige week gaan Albert Heijn en Lidl gelijk op als het gaat om het aantal promoties binnen de 25 gemeten AGF-producten. Beide formules hebben deze week zes aanbiedingen. Dirk volgt op de voet met vijf afprijzingen, terwijl Plus, Jumbo en Picnic het rustiger aandoen met resp. drie, twee en één promotie (weer avocado’s).

Het overzicht met alle actuele prijzen en aanbiedingen is te vinden op FP+.

Disclaimer: Deze informatie wordt wekelijks met de grootste zorg samengesteld. Toch kan het voorkomen dat er afwijkende prijzen en/of promoties worden waargenomen. Pricing Experts en FoodPersonality aanvaarden hiervoor geen verantwoordelijkheid.

Over Pricing Experts

PricingExperts uit Amersfoort is een gerenommeerd bureau dat sinds 2007 o.a. prijsmetingen verzorgt voor grote retailers en fabrikanten. Zo worden onder meer tweemaal per week meer dan 200 AGF-artikelen gemeten bij de grootste retailers inclusief Picnic, met (waar relevant) gewicht, land van herkomst en geldende promoties. Belangstellenden kunnen op flexibele basis hun eigen gewenste producten hieruit gerapporteerd krijgen van elke gewenste retailer.