AGF Monitor week 13

0

Hoe ontwikkelen zich de prijzen van de mandjes met AGF-hardlopers in tijden van het coronavirus? Allereerst stellen we vast dat de prijzen deze week over de hele linie flink stijgen. Vergeleken met vorige week stijgt de gemiddelde prijs van ons mandje met € 1,25 oftewel 3,6% naar € 35,58. De prijsafstand tussen de laagst en hoogst geprijsde formule blijft echter stabiel op 12%.

Het aantal AGF-promoties neemt ondanks de bijzondere situatie niet per se af. Lidl heeft weliswaar minder aanbiedingen dan vorige week – 11 versus 13 in week 12 – maar van een duidelijke terughoudendheid is geen sprake. Ook bij de andere formules zien de prijsmeters deze week geen ongebruikelijke matiging van het aantal promoties. Albert Heijn heeft er deze week vijf, Jumbo vier en Plus twee. Picnic heeft deze week geen promoties binnen de populairste AGF-producten. Het overzicht met alle actuele prijzen en aanbiedingen is te vinden op FP+.

Alle AGF-hardlopers zijn deze week beschikbaar bij de gevolgde formules.

Disclaimer: Deze informatie wordt wekelijks met de grootste zorg samengesteld. Toch kan het voorkomen dat er afwijkende prijzen en/of promoties worden waargenomen. Pricing Experts en FoodPersonality aanvaarden hiervoor geen verantwoordelijkheid.

Over Pricing Experts

PricingExperts uit Amersfoort is een gerenommeerd bureau dat sinds 2007 o.a. prijsmetingen verzorgt voor grote retailers en fabrikanten. Zo worden onder meer tweemaal per week meer dan 200 AGF-artikelen gemeten bij de grootste retailers inclusief Picnic, met (waar relevant) gewicht, land van herkomst en geldende promoties. Belangstellenden kunnen op flexibele basis hun eigen gewenste producten hieruit gerapporteerd krijgen van elke gewenste retailer.