AGF Monitor week 14

0
Over de hele linie stijgen de prijzen deze week, ook omdat alle producten uit het gemeten mandje met 25 AGF-hardlopers weer compleet is. Aan de onderlinge verhoudingen verandert niks, terwijl de prijsafstand tussen de duurste en goedkoopste formule ten opzichte van vorige week nog wat verder daalt, van 19% naar 17%.
Binnen de 25 populairste AGF-producten zijn er deze week relatief weinig aanbiedingen. Lidl, Albert Heijn en Plus hebben er ieder drie. Jumbo heeft alleen witte pitloze druiven in promotie (drie bakjes voor € 4,-). Lidl en AH delen twee aanbiedingen – krop sla en bleekselderij – waarbij ze dezelfde prijs hanteren. Lidl deelt ook nog een promotie met frambozen met Plus waarbij Lidl de scherpste prijs heeft.
De details van de aanbiedingen en een overzicht alle actuele prijzen zijn zoals gebruikelijk te vinden op: FP+.
Disclaimer: Deze informatie wordt wekelijks met de grootste zorg samengesteld. Toch kan het voorkomen dat er afwijkende prijzen en/of promoties worden waargenomen. Pricing Experts en FoodPersonality aanvaarden hiervoor geen verantwoordelijkheid.
Over Pricing Experts
PricingExperts uit Amersfoort is een gerenommeerd bureau dat sinds 2007 o.a. prijsmetingen verzorgt voor grote retailers en fabrikanten. Zo worden onder meer tweemaal per week meer dan 200 AGF-artikelen gemeten bij de grootste retailers inclusief Picnic, met (waar relevant) gewicht, land van herkomst en geldende promoties. Belangstellenden kunnen op flexibele basis hun eigen gewenste producten hieruit gerapporteerd krijgen van elke gewenste retailer.