AGF Monitor week 14

0
Leestijd: 2 minuten

Al maandenlang heeft Picnic het hoogst geprijsde mandje met AGF-hardlopers van de formules die we in de AGF Monitor volgen. Deze week gaat die ‘eer’ echter naar Jumbo, want ondanks dat Picnic de prijs van het mandje ten opzichte van vorige week nog met drie cent opkrikt, gaat Jumbo daar met € 0,51 overheen waardoor de prijs van het Jumbo-mandje nu ook ruim boven de € 40,- uitkomt. Ten opzichte van vorige week stijgt het Jumbo-mandje dan ook met 2,5%.

Het is ook niet zo dat de prijzen van de meest gekochte AGF-producten over de hele linie stijgen, want tegenover de stijgers (Jumbo, Picnic en Dirk) staan ook dalers (Lidl, Albert Heijn en Plus). De gemiddelde prijs van de mandjes daalt deze week per saldo met 0,2%. De prijsafstand tussen het hoogst (Jumbo) en laagst (Dirk) geprijsde mandje daalt deze week van 14% naar 13%.

Albert Heijn neemt deze week het voortouw als het gaat om promoties binnen de 25 meest gekochte AGF-producten. Pricing Experts telde er zeven bij de marktleider. Plus volgt met vijf aanbiedingen, terwijl Lidl en Jumbo er ieder vier hebben. Dirk heeft deze week drie afprijzen en Picnic twee. Het overzicht met alle actuele prijzen en aanbiedingen is te vinden op FP+.

Disclaimer: Deze informatie wordt wekelijks met de grootste zorg samengesteld. Toch kan het voorkomen dat er afwijkende prijzen en/of promoties worden waargenomen. Pricing Experts en FoodPersonality aanvaarden hiervoor geen verantwoordelijkheid.

Over Pricing Experts

PricingExperts uit Amersfoort is een gerenommeerd bureau dat sinds 2007 o.a. prijsmetingen verzorgt voor grote retailers en fabrikanten. Zo worden onder meer tweemaal per week meer dan 200 AGF-artikelen gemeten bij de grootste retailers inclusief Picnic, met (waar relevant) gewicht, land van herkomst en geldende promoties. Belangstellenden kunnen op flexibele basis hun eigen gewenste producten hieruit gerapporteerd krijgen van elke gewenste retailer.