AGF Monitor week 15

0
Leestijd: 2 minuten

Jumbo heeft de twijfelachtige eer om het hoogst geprijsde mandje met AGF-hardlopers te hebben na één week weer overgedaan aan Picnic. Daarmee is Jumbo deze week de enige formule waar de prijs van het mandje daalt. Bij alle overige formules stijgen de prijzen van de AGF-mandjes in meer of mindere mate.

Als gevolg van deze prijsbewegingen kruipen alle mandjes – met uitzondering van het Dirk-mandje – behoorlijk naar elkaar toe. De gemiddelde prijs van de mandjes met populaire AGF-producten stijgt ten opzichte van vorige week met € 0,46 oftewel 1,2%. De prijsafstand tussen het laagst (Dirk) en hoogst (Picnic) geprijsde mandje blijft evenwel stabiel op 13%.

Qua promoties is het binnen de 25 meest gekochte AGF-producten in de aanloop naar Pasen vrij rustig. Zo telden de prijsmeters bij Lidl slechts één aanbieding: bospeen. Albert Heijn heeft vijf promoties. Jumbo, Plus en Dirk hebben er ieder vier. Picnic heeft er deze week drie. Het overzicht met alle actuele prijzen en aanbiedingen is te vinden op FP+.

Disclaimer: Deze informatie wordt wekelijks met de grootste zorg samengesteld. Toch kan het voorkomen dat er afwijkende prijzen en/of promoties worden waargenomen. Pricing Experts en FoodPersonality aanvaarden hiervoor geen verantwoordelijkheid.

Over Pricing Experts

PricingExperts uit Amersfoort is een gerenommeerd bureau dat sinds 2007 o.a. prijsmetingen verzorgt voor grote retailers en fabrikanten. Zo worden onder meer tweemaal per week meer dan 200 AGF-artikelen gemeten bij de grootste retailers inclusief Picnic, met (waar relevant) gewicht, land van herkomst en geldende promoties. Belangstellenden kunnen op flexibele basis hun eigen gewenste producten hieruit gerapporteerd krijgen van elke gewenste retailer.