AGF Monitor week 16

0

Online supermarkt Picnic maakt deze week de meest opvallende beweging. Na een lange periode van stabiliteit schiet de prijs van het Picnic-mandje deze week opeens omhoog. En wel dusdanig dat de 25 populairste AGF-producten nu bij Picnic het hoogst geprijsd zijn (want bij Albert Heijn daalt deze week juist de prijs van het mandje).

Afgezien van AH en Jumbo worden bij alle formules hogere prijzen genoteerd. De prijsafstand tussen de duurste (Picnic) en goedkoopste (Lidl) formule komt deze week uit op 14%.

Kijken we naar de promoties van week 16, dan neemt Lidl weer duidelijk het voortouw. De prijsmeters hebben bij de discounter namelijk negen aanbiedingen genoteerd, terwijl AH, Jumbo en Plus er ieder drie hebben. Picnic heeft deze week geen promoties in de 25 populairste AGF-producten.

Door een misverstand is er vorige week geen AGF Monitor verschenen. Het prijs- en aanbiedingenoverzicht van week 15 voegen we toe aan dat van deze week op FP+.

Disclaimer: Deze informatie wordt wekelijks met de grootste zorg samengesteld. Toch kan het voorkomen dat er afwijkende prijzen en/of promoties worden waargenomen. Pricing Experts en FoodPersonality aanvaarden hiervoor geen verantwoordelijkheid.

Over Pricing Experts
PricingExperts uit Amersfoort is een gerenommeerd bureau dat sinds 2007 o.a. prijsmetingen verzorgt voor grote retailers en fabrikanten. Zo worden onder meer tweemaal per week meer dan 200 AGF-artikelen gemeten bij de grootste retailers inclusief Picnic, met (waar relevant) gewicht, land van herkomst en geldende promoties. Belangstellenden kunnen op flexibele basis hun eigen gewenste producten hieruit gerapporteerd krijgen van elke gewenste retailer.