AGF Monitor week 16

0
Leestijd: < 1 minuut

De mandjes met AGF-hardlopers stijgen deze week in prijs bij Albert Heijn, Plus en Picnic en dalen bij Lidl en Jumbo. Door deze beweging loopt de prijsafstand tussen de laagst en hoogst geprijsde formule gevoelig op, van 14% (week 15) naar 18%. De gemiddelde prijs van de vijf mandjes stijgt per saldo met € 0,52 oftewel 1.4%.

Binnen de 25 populairste AGF-producten heeft deze week alleen Lidl weer een flink aantal promoties. Maar liefst 11 van de 25 gemeten producten zijn in de aanbieding bij de discounter. Dat aantal staat in schril contrast met de aanbiedingen van de andere partijen. Zo hebben Albert Heijn en Picnic helemaal geen promoties, heeft Jumbo er één en Plus twee (Wel troeft Plus Lidl af met een promo voor aubergines waarbij de prijs € 0,30 lager ligt dan bij Lidl).

Het overzicht met alle actuele prijzen en aanbiedingen is te vinden op FP+.

Alle AGF-hardlopers zijn deze week beschikbaar bij de gevolgde formules.

Disclaimer: Deze informatie wordt wekelijks met de grootste zorg samengesteld. Toch kan het voorkomen dat er afwijkende prijzen en/of promoties worden waargenomen. Pricing Experts en FoodPersonality aanvaarden hiervoor geen verantwoordelijkheid.

Over Pricing Experts

PricingExperts uit Amersfoort is een gerenommeerd bureau dat sinds 2007 o.a. prijsmetingen verzorgt voor grote retailers en fabrikanten. Zo worden onder meer tweemaal per week meer dan 200 AGF-artikelen gemeten bij de grootste retailers inclusief Picnic, met (waar relevant) gewicht, land van herkomst en geldende promoties. Belangstellenden kunnen op flexibele basis hun eigen gewenste producten hieruit gerapporteerd krijgen van elke gewenste retailer.