AGF Monitor week 17

0

Zagen we vorige week een opvallende prijsbeweging (sterk gestegen prijzen van AGF bij Picnic), deze week is er een nog opmerkelijker ‘move’. De prijs van het mandje met AGF-hardlopers daalt deze week namelijk nogal sterk bij de Albert Heijn. De prijsverlagingen zijn zelfs zo stevig dat de marktleider in één beweging de prijs van het mandje van Lidl het dichtst nadert. De prijsafstand tussen Lidl en AH bedraagt 5%.

De prijsbeweging van deze week betekent ook dat Picnic voor de tweede week op rij het duurste is met het mandje dat we in deze rubriek meten. De prijsafstand naar Lidl als goedkoopste formule daalt verder, al is de daling gering (van 14% in week 16 naar 13% deze week).

Gaan de prijsdalingen bij Albert Heijn gepaard met veel promogeweld? Met vijf aanbiedingen binnen de 25 populairste AGF-producten valt dat mee. Zo overtreft Lidl dat aantal nog met twee. Jumbo heeft deze week drie promoties. Plus heeft er geen. Bij Picnic is het opvallend dat het met vijf aanbiedingen – meer dan gebruikelijk – toch het duurste mandje heeft.

Het overzicht met alle actuele prijzen en aanbiedingen is te vinden op FP+.

Disclaimer: Deze informatie wordt wekelijks met de grootste zorg samengesteld. Toch kan het voorkomen dat er afwijkende prijzen en/of promoties worden waargenomen. Pricing Experts en FoodPersonality aanvaarden hiervoor geen verantwoordelijkheid.

Over Pricing Experts
PricingExperts uit Amersfoort is een gerenommeerd bureau dat sinds 2007 o.a. prijsmetingen verzorgt voor grote retailers en fabrikanten. Zo worden onder meer tweemaal per week meer dan 200 AGF-artikelen gemeten bij de grootste retailers inclusief Picnic, met (waar relevant) gewicht, land van herkomst en geldende promoties. Belangstellenden kunnen op flexibele basis hun eigen gewenste producten hieruit gerapporteerd krijgen van elke gewenste retailer.