AGF Monitor week 17

0

De prijs van het mandje met de 25 meest gekochte AGF-producten stijgt deze week bij Lidl en Jumbo en daalt bij Albert Heijn Plus en Picnic. De belangrijkste bewegingen maken AH en Lidl die in prijs sterk naar elkaar toe bewegen. Als gevolg daarvan daalt de prijsafstand tussen de hoogst en laagst geprijsde formule deze weel fors, van 18% (week 16) naar 10%. De gemiddelde prijs van het gemeten mandje blijft min of meer stabiel (+ € 0,04).

Niet dat de prijs van het Lidl-mandje omhoog spuit door de afwezigheid van promoties, want dat zijn er deze week nog altijd acht. En dat is nog altijd het dubbele van AH, dat het bij vier aanbiedingen houdt. Daarna volgt Plus met drie promoties, Picnic met twee en Jumbo met één. Witte pitloze druiven zijn deze week weer eens volop in de aanbieding. Alleen Lidl heeft ze niet in de aanbieding. Het overzicht met alle actuele prijzen en aanbiedingen is te vinden op FP+.

Alle AGF-hardlopers zijn deze week beschikbaar bij de gevolgde formules.

Disclaimer: Deze informatie wordt wekelijks met de grootste zorg samengesteld. Toch kan het voorkomen dat er afwijkende prijzen en/of promoties worden waargenomen. Pricing Experts en FoodPersonality aanvaarden hiervoor geen verantwoordelijkheid.

Over Pricing Experts

PricingExperts uit Amersfoort is een gerenommeerd bureau dat sinds 2007 o.a. prijsmetingen verzorgt voor grote retailers en fabrikanten. Zo worden onder meer tweemaal per week meer dan 200 AGF-artikelen gemeten bij de grootste retailers inclusief Picnic, met (waar relevant) gewicht, land van herkomst en geldende promoties. Belangstellenden kunnen op flexibele basis hun eigen gewenste producten hieruit gerapporteerd krijgen van elke gewenste retailer.