AGF Monitor week 2

0

De eerste AGF Monitor van het nieuwe jaar laat een opvallende beweging zien: Lidl dat in prijs aanzienlijk afstand neemt van de overige formules (of zoeken die elkaar wat meer op?). Het mandje is deze week bij alle formules compleet en we zien Lidl de prijzen verlagen, terwijl de prijzen bij de andere formules omhoog gaan. Met als resultaat: de prijsafstand tussen de duurste en goedkoopste formule is zo aan het begin van het nieuwe jaar al aardig opgelopen en komt deze week uit op 24%.

Kijken we naar de promoties, dan zien we dat Lidl zoals gebruikelijk weer het meest actief is met aanbiedingen in de 25 populairste AGF-producten. Zes promoties heeft Lidl namelijk deze week. Picnic heeft er vier, Albert Heijn en Jumbo ieder drie en Plus twee. Mandarijnen en witte druiven zijn deze week bij drie van de vijf formules in de aanbieding. De details van de aanbiedingen en een overzicht van alle actuele prijzen is te vinden op FP+.

Vorige week stelde Pricing Experts ook een AGF Monitor samen, maar deze is uiteindelijk niet gepubliceerd omdat de meting deels nog in het oude jaar viel waardoor er door de btw-verhoging van het lage tarief (van 6% naar 9%) een vertekend beeld van de prijsverhoudingen ontstond.

Disclaimer: Deze informatie wordt wekelijks met de grootste zorg samengesteld. Toch kan het voorkomen dat er afwijkende prijzen en/of promoties worden waargenomen. Pricing Experts en FoodPersonality aanvaarden hiervoor geen verantwoordelijkheid.

Over Pricing Experts
PricingExperts uit Amersfoort is een gerenommeerd bureau dat sinds 2007 o.a. prijsmetingen verzorgt voor grote retailers en fabrikanten. Zo worden onder meer tweemaal per week meer dan 200 AGF-artikelen gemeten bij de grootste retailers inclusief Picnic, met (waar relevant) gewicht, land van herkomst en geldende promoties. Belangstellenden kunnen op flexibele basis hun eigen gewenste producten hieruit gerapporteerd krijgen van elke gewenste retailer.