AGF Monitor week 20

0

Zowel stijgers als dalers deze week. Lidl en Jumbo gaan in prijs omhoog, Albert Heijn, Picnic en Plus dalen in prijs. De prijsafstand tussen de duurste en goedkoopste formule neemt hierdoor sterk af. Deza daalt namelijk van 19% (week 19) naar amper 5%. Voor de meting van deze week geldt wel dat deze niet compleet is. In het vaste mandje van 25 AGF-hardlopers ontbreken namelijk opnieuw Elstar-appelen (doordat ze evenals vorige week niet beschikbaar waren bij Plus).

De hogere prijs van het mandje bij Lidl wordt deelt veroorzaakt door een kleiner aantal promoties dan gebruikelijk – vijf aanbiedingen dit keer. Picnic pakt voor zijn doen deze week uit met zes promoties. Daarna volgt Plus met vier aanbiedingen, AH twee en Jumbo één (kies en mix met witte pitloze druiven). Het overzicht met alle actuele prijzen en aanbiedingen is te vinden op FP+.

Disclaimer: Deze informatie wordt wekelijks met de grootste zorg samengesteld. Toch kan het voorkomen dat er afwijkende prijzen en/of promoties worden waargenomen. Pricing Experts en FoodPersonality aanvaarden hiervoor geen verantwoordelijkheid.

Over Pricing Experts
PricingExperts uit Amersfoort is een gerenommeerd bureau dat sinds 2007 o.a. prijsmetingen verzorgt voor grote retailers en fabrikanten. Zo worden onder meer tweemaal per week meer dan 200 AGF-artikelen gemeten bij de grootste retailers inclusief Picnic, met (waar relevant) gewicht, land van herkomst en geldende promoties. Belangstellenden kunnen op flexibele basis hun eigen gewenste producten hieruit gerapporteerd krijgen van elke gewenste retailer.