AGF Monitor week 21

0

Nadat de in deze rubriek gevolgde formules elkaar vorige week in termen van prijs nadrukkelijk opzochten, besluit Albert Heijn deze week de drukte te verlaten. De prijs van het AH-mandje met agf-hardlopers stijgt deze week namelijk met € 2,46 oftewel ruim 7,5%. Lidl beweegt juist de andere kant op – al is die beweging veel minder sterk – waardoor de prijsafstand tussen de goedkoopste en duurste formule logischerwijze wel moet toenemen. Deze stijgt dan ook van 5% naar 14%.

Lidl houdt het aantal aanbiedingen binnen de gemeten 25 populairste agf-producten voor zijn doen beperkt; het zijn er deze week namelijk vijf. Plus en Picnic hebben deze week ieder drie afprijzingen, AH en Jumbo ieder één. Het overzicht met alle actuele prijzen en aanbiedingen is te vinden op FP+.

Opnieuw is de prijsmeting niet compleet: bij Plus zijn Elstar-appelen nog altijd niet beschikbaar (en deze zijn dus uit de prijsvergelijking gehaald).

Disclaimer: Deze informatie wordt wekelijks met de grootste zorg samengesteld. Toch kan het voorkomen dat er afwijkende prijzen en/of promoties worden waargenomen. Pricing Experts en FoodPersonality aanvaarden hiervoor geen verantwoordelijkheid.

Over Pricing Experts
PricingExperts uit Amersfoort is een gerenommeerd bureau dat sinds 2007 o.a. prijsmetingen verzorgt voor grote retailers en fabrikanten. Zo worden onder meer tweemaal per week meer dan 200 AGF-artikelen gemeten bij de grootste retailers inclusief Picnic, met (waar relevant) gewicht, land van herkomst en geldende promoties. Belangstellenden kunnen op flexibele basis hun eigen gewenste producten hieruit gerapporteerd krijgen van elke gewenste retailer.