AGF Monitor week 21

0
Leestijd: < 1 minuut

Deze week is het met name de prijsafstand tussen het laagst en het hoogst geprijsde mandje die in het oog springt. Want daar waar Albert Heijn de prijs van het mandje met de meest gekochte AGF-producten laat oplopen is het Lidl dat het mandje juist fors in prijs verlaagt. De prijsafstand tussen deze twee uitersten loopt dan ook flink op, van 10% in week 20 naar nu 19%.

Het gemiddelde van de mandjes ligt deze week op € 38,04, een stijging van 0,15% ten opzichte van vorige week. Bij Jumbo stijgt de prijs van het mandje echter het meest, namelijk met 3,3% (€ 1,25). De prijsdaling bij Lidl is 6% (€ 2,16).

De stevig lagere prijzen van de gevolgde AGF-hardlopers worden veroorzaakt door de vele promoties. Ruim meer dan de helft (16 van de 25) van de gemeten producten zijn namelijk in promotie. Dat is zelfs voor Lidl veel. De overige formules lijken het wat betreft afprijzingen deze week juist rustig aan te doen. Plus heeft er drie, Jumbo één, AH en Picnic geen. Het overzicht met alle actuele prijzen en aanbiedingen is te vinden op FP+.

Alle AGF-hardlopers zijn deze week beschikbaar bij de gevolgde formules.

Disclaimer: Deze informatie wordt wekelijks met de grootste zorg samengesteld. Toch kan het voorkomen dat er afwijkende prijzen en/of promoties worden waargenomen. Pricing Experts en FoodPersonality aanvaarden hiervoor geen verantwoordelijkheid.

Over Pricing Experts

PricingExperts uit Amersfoort is een gerenommeerd bureau dat sinds 2007 o.a. prijsmetingen verzorgt voor grote retailers en fabrikanten. Zo worden onder meer tweemaal per week meer dan 200 AGF-artikelen gemeten bij de grootste retailers inclusief Picnic, met (waar relevant) gewicht, land van herkomst en geldende promoties. Belangstellenden kunnen op flexibele basis hun eigen gewenste producten hieruit gerapporteerd krijgen van elke gewenste retailer.