AGF Monitor week 22

0

De meest opvallende beweging zien we deze week bij Lidl. Want daar waar de prijzen van de andere retailers dalen, gaan ze bij Lidl omhoog. Albert Heijn haalt deze week een volle euro van de prijs van ons mandje af waardoor het weer onder Plus uitkomt. Met name de beweging van Lidl zorgt ervoor dat de prijsafstand tussen de duurste en goedkoopste formule daalt naar 21%.

Wederom voert Lidl de lijst aan met de meeste promoties, al is het er één minder dan vorige week. Jumbo heeft deze week maar twee aanbiedingen, AH drie en Plus heeft er vier – inclusief een weekendaanbieding. Die weekendpromotie betreft een Galia-meloen voor € 1,49, een aanbieding die overigens wordt geëvenaard door AH. De details van de aanbiedingen en een overzicht alle actuele prijzen is te vinden op FP+.

Disclaimer: Deze informatie wordt wekelijks met de grootste zorg samengesteld. Toch kan het voorkomen dat er afwijkende prijzen en/of promoties worden waargenomen. Pricing Experts en FoodPersonality aanvaarden hiervoor geen verantwoordelijkheid.

Over Pricing Experts

PricingExperts uit Amersfoort is een gerenommeerd bureau dat sinds 2007 o.a. prijsmetingen verzorgt voor grote retailers en fabrikanten. Zo worden onder meer tweemaal per week meer dan 200 AGF-artikelen gemeten bij de grootste retailers inclusief Picnic, met (waar relevant) gewicht, land van herkomst en geldende promoties. Belangstellenden kunnen op flexibele basis hun eigen gewenste producten hieruit gerapporteerd krijgen van elke gewenste retailer.