AGF Monitor week 22

0

En opnieuw kruipen de gevolgde formules qua AGF-prijzen naar elkaar toe. Daarbij doet Albert Heijn het stokje van formule met het duurste mandje over aan Picnic (al scheelt het maar één cent) en nadert Lidl Jumbo tot op 60 cent. De prijsafstand tussen de goedkoopste en duurste formule daalt deze week naar 8% (vorige week 14%).

De hogere prijs van het mandje AGF-hardlopers bij Lidl wordt deels veroorzaakt door het (naar Lidl-begrippen) geringe aantal aanbiedingen. Vier zijn het er deze week. Evenwel overtreffen de andere formules dat aantal niet: AH en Jumbo hebben ieder twee promties, Picnic één en Plus geen. Ondanks het relatief kleine aantal aanbiedingen zijn Galia-meloenen deze week bij drie van de vijf formules in de aanbieding.

De prijsmeting van deze week is op één item na compleet. Het overzicht met alle actuele prijzen en aanbiedingen is te vinden op FP+.

Disclaimer: Deze informatie wordt wekelijks met de grootste zorg samengesteld. Toch kan het voorkomen dat er afwijkende prijzen en/of promoties worden waargenomen. Pricing Experts en FoodPersonality aanvaarden hiervoor geen verantwoordelijkheid.

Over Pricing Experts
PricingExperts uit Amersfoort is een gerenommeerd bureau dat sinds 2007 o.a. prijsmetingen verzorgt voor grote retailers en fabrikanten. Zo worden onder meer tweemaal per week meer dan 200 AGF-artikelen gemeten bij de grootste retailers inclusief Picnic, met (waar relevant) gewicht, land van herkomst en geldende promoties. Belangstellenden kunnen op flexibele basis hun eigen gewenste producten hieruit gerapporteerd krijgen van elke gewenste retailer.