AGF Monitor week 23

0

Als meest opvallende beweging in de prijzen van de mandjes met AGF-hardlopers willen we de prijsstijging bij Jumbo van deze week noemen. Het Jumbo-mandje stijgt ten opzichte van vorige week namelijk met € 0,89 oftewel 2,8% in prijs. Daardoor komt Jumbo nu ook hoger uit dan Plus. En dat is weliswaar niet uniek, maar het komt in deze prijsmeting niet heel vaak voor.

Precies de andere kant op beweegt Lidl , waar de prijs van het mandje met de 25 populairste AGF-producten deze week met 3.5% daalt. En omdat de prijzen van dezelfde AGF-producten bij Albert Heijn stijgen, neemt de prijsafstand tussen de goedkoopste en duurste formule deze week weer flink toe. Deze stijgt namelijk van 8% (week 22) naar 13%.

Lidl heeft ook deze week weer het grootste aantal aanbiedingen binnen de gemeten producten. Zes stuks. Daarop volgt Picnic deze week met vijf promoties. Jumbo en Plus hebben er ieder drie. AH heeft er twee. Het overzicht met alle actuele prijzen en aanbiedingen is te vinden op FP+.

De prijsmeting van deze week is niet compleet: Elstar-appelen zijn niet beschikbaar bij Plus en Picnic en zijn derhalve uit de meting gehaald.

Disclaimer: Deze informatie wordt wekelijks met de grootste zorg samengesteld. Toch kan het voorkomen dat er afwijkende prijzen en/of promoties worden waargenomen. Pricing Experts en FoodPersonality aanvaarden hiervoor geen verantwoordelijkheid.

Over Pricing Experts
PricingExperts uit Amersfoort is een gerenommeerd bureau dat sinds 2007 o.a. prijsmetingen verzorgt voor grote retailers en fabrikanten. Zo worden onder meer tweemaal per week meer dan 200 AGF-artikelen gemeten bij de grootste retailers inclusief Picnic, met (waar relevant) gewicht, land van herkomst en geldende promoties. Belangstellenden kunnen op flexibele basis hun eigen gewenste producten hieruit gerapporteerd krijgen van elke gewenste retailer.