AGF Monitor week 23

0
Leestijd: < 1 minuut

Deze week stijgen de prijzen van de mandjes met AGF-hardlopers over de hele linie. De onderlinge verschillen zijn echter groot. Zo mogen we de prijsstijging bij Lidl +€ 2,58 oftewel 7,8% zonder meer fors noemen, terwijl de stijging bij Plus met +€ 0,21 oftewel 0,5% eerder bescheiden is.

Wel heeft Jumbo door de prijsstijging van deze week opeens het hoogst geprijsde mandje. De prijsafstand tussen het laagst en hoogst geprijsde mandje daalt ten opzichte van vorige week evenwel naar 17%. De gemiddelde prijs van het mandje met de 25 populairste AGF-producten komt deze week uit op € 39,44 en ligt daarmee 3,4% hoger dan in week 22.

Lidl neemt deze week aardig wat gas terug als het gaat om promoties. Daar waar de afgelopen weken meer dan de helft van het gemeten mandje in promotie was, beperkt Lidl het aan tal aanbiedingen deze week tot zeven. Daarmee heeft Lidl echter nog altijd he grootste aantal aanbiedingen, aangezien Jumbo drie aanbiedingen heeft, Albert Heijn en Plus ieder twee en Picnic geen. Het overzicht met alle actuele prijzen en aanbiedingen is te vinden op FP+.

Alle AGF-hardlopers zijn deze week beschikbaar bij de gevolgde formules.

Disclaimer: Deze informatie wordt wekelijks met de grootste zorg samengesteld. Toch kan het voorkomen dat er afwijkende prijzen en/of promoties worden waargenomen. Pricing Experts en FoodPersonality aanvaarden hiervoor geen verantwoordelijkheid.

Over Pricing Experts

PricingExperts uit Amersfoort is een gerenommeerd bureau dat sinds 2007 o.a. prijsmetingen verzorgt voor grote retailers en fabrikanten. Zo worden onder meer tweemaal per week meer dan 200 AGF-artikelen gemeten bij de grootste retailers inclusief Picnic, met (waar relevant) gewicht, land van herkomst en geldende promoties. Belangstellenden kunnen op flexibele basis hun eigen gewenste producten hieruit gerapporteerd krijgen van elke gewenste retailer.