AGF Monitor week 25

0

Ondanks dat het gemeten mandje met AGF-hardlopers deze week niet compleet is – Elstar-appelen zijn inmiddels bij drie formules niet beschikbaar – stijgen de prijzen over de hele linie. Daarbij heeft Albert Heijn de positie van duurste supermarkt weer overgedaan aan Picnic (al scheelt het maar zes cent) en duikt Jumbo weer onder de prijs van Plus (prijsverschil tien cent). De prijsafstand tussen de duurste en goedkoopste formule loopt ten opzichte van vorige week weer iets terug, en wel naar 10%.

Na een periode met wat minder aanbiedingen meldt Lidl zich nadrukkelijk weer aan het promotiefront. Tien aanbiedingen tellen de prijsmeters deze week. AH en Picnic volgen op ruime afstand met ieder vier promoties. Jumbo heeft er drie en Plus twee. Witlof en witte pitloze druiven zijn deze week bij drie van de vijf gevolgde formules in de aanbieding. Het overzicht met alle actuele prijzen en aanbiedingen is te vinden op FP+.

(Behalve Elstar-appelen zijn ook Conference-peren uit de meting gehaald omdat deze niet beschikbaar waren bij Lidl)
Disclaimer: Deze informatie wordt wekelijks met de grootste zorg samengesteld. Toch kan het voorkomen dat er afwijkende prijzen en/of promoties worden waargenomen. Pricing Experts en FoodPersonality aanvaarden hiervoor geen verantwoordelijkheid.

Over Pricing Experts
PricingExperts uit Amersfoort is een gerenommeerd bureau dat sinds 2007 o.a. prijsmetingen verzorgt voor grote retailers en fabrikanten. Zo worden onder meer tweemaal per week meer dan 200 AGF-artikelen gemeten bij de grootste retailers inclusief Picnic, met (waar relevant) gewicht, land van herkomst en geldende promoties. Belangstellenden kunnen op flexibele basis hun eigen gewenste producten hieruit gerapporteerd krijgen van elke gewenste retailer.