AGF Monitor week 26

0
Leestijd: 2 minuten

Het mandje met AGF-hardlopers van deze week is niet gewijzigd ten opzichte van de afgelopen weken. Dat wil zeggen dat de manco’s (Elstar-appelen en Conference-peren) nog altijd voortduren en dat deze producten opnieuw buiten de prijsvergelijking gebleven zijn. Wat deze week vooral opvalt is het wisselende beeld qua prijsontwikkeling; bij AH, Picnic en Dirk is de prijs van het mandje gedaald, terwijl bij de overige formules de prijs juist omhoog gaat.

De gemiddelde prijs van de mandjes met de meest gekochte AGF-producten komt deze week uit op € 28,16. Dat is € 0,13 oftewel een half procent hoger dan vorige week. De prijsafstand tussen het laagst en hoogst geprijsde mandje is deze week 33%.

Na de adempauze van vorige week meldt Lidl zich weer nadrukkelijk aan het promotiefront. Met 14 aanbiedingen. Jumbo, Picnic en Dirk volgen op afstand met ieder vier promoties binnen het gemeten mandje. Albert Heijn heeft er drie. Plus heeft in de meting van deze week geen afprijzingen. Opvallend: snoeptomaatjes zijn bij vier van de zes formules in promotie.

Het overzicht met alle actuele prijzen en aanbiedingen is te vinden op FP+.

Disclaimer: Deze informatie wordt wekelijks met de grootste zorg samengesteld. Toch kan het voorkomen dat er afwijkende prijzen en/of promoties worden waargenomen. Pricing Experts en FoodPersonality aanvaarden hiervoor geen verantwoordelijkheid.

Over Pricing Experts

PricingExperts uit Amersfoort is een gerenommeerd bureau dat sinds 2007 o.a. prijsmetingen verzorgt voor grote retailers en fabrikanten. Zo worden onder meer tweemaal per week meer dan 200 AGF-artikelen gemeten bij de grootste retailers inclusief Picnic, met (waar relevant) gewicht, land van herkomst en geldende promoties. Belangstellenden kunnen op flexibele basis hun eigen gewenste producten hieruit gerapporteerd krijgen van elke gewenste retailer.