AGF Monitor week 27

0

In grote lijnen zien we deze week dit: Lidl en Albert Heijn stijgen heel licht in prijs, terwijl Plus en Jumbo licht in prijs dalen. In het geval van Plus gaat het om twee cent op gemeten mandje. Wel belangrijk om te vermelden is dat ook deze week niet alle producten in het vaste mandje met AGF-producten bij alle formules verkrijgbaar zijn. De prijsafstand tussen de goedkoopste en duurste formule blijft evenals vorige week 24%.

Lidl meldt zich deze week weer aan het promotiefront (vorige week geen gemeten aanbiedingen, red.) Met vier aanbiedingen in de top-25 AGF-producten heeft Lidl deze week hetzelfde aantal als Jumbo. Plus volgt met drie promoties, terwijl AH deze week volstaat met één. Daarbij gaat het weer eens om witte pitloze druiven (2 bakjes voor € 3,50) die ook bij Jumbo (3 bakjes voor € 4,-) en Plus (2 bakjes voor € 2,99) in de aanbieding zijn. De details van de overige aanbiedingen en een overzicht van de actuele prijzen is te vinden op FP+.

Disclaimer: Deze informatie wordt wekelijks met de grootste zorg samengesteld. Toch kan het voorkomen dat er afwijkende prijzen en/of promoties worden waargenomen. Pricing Experts en FoodPersonality aanvaarden hiervoor geen verantwoordelijkheid.

Over Pricing Experts
PricingExperts uit Amersfoort is een gerenommeerd bureau dat sinds 2007 o.a. prijsmetingen verzorgt voor grote retailers en fabrikanten. Zo worden onder meer tweemaal per week meer dan 200 AGF-artikelen gemeten bij de grootste retailers inclusief Picnic, met (waar relevant) gewicht, land van herkomst en geldende promoties. Belangstellenden kunnen op flexibele basis hun eigen gewenste producten hieruit gerapporteerd krijgen van elke gewenste retailer.