AGF Monitor week 27

0
Leestijd: < 1 minuut

Albert Heijn weet zich deze week te handhaven als de formule met het op één na laagst geprijsde mandje met meest gekochte AGF-producten. Ook zien we dat het Jumbo-mandje in prijs omhoog beweegt, terwijl de andere formules de andere kant op bewegen. De gemiddelde prijs van het mandje met AGF-hardlopers ligt deze week op € 33,89 en dat is 1,3% lager dan vorige week.

Kijken we naar de prijsafstand tussen het laagst (Lidl) en hoogst (Picnic) geprijsde mandje, dan zien we dat deze opnieuw overanderd op 14% uitkomt.

Lidl schroeft het aantal promoties weer wat op, van vijf in week 26 naar zeven deze week. AH volgt met vier aanbiedingen, Jumbo en Picnic hebben er ieder twee en Plus kiest ervoor deze week alleen mandarijnen af te prijzen (binnen het vaste mandje AGF-producten, wel te verstaan). Het overzicht met alle actuele prijzen en aanbiedingen is te vinden op FP+.

(Elstar-appels en Conference-peren zijn deze week opnieuw uit de vergelijking gehaald omdat deze niet bij alle formules verkrijgbaar zijn.)

Disclaimer: Deze informatie wordt wekelijks met de grootste zorg samengesteld. Toch kan het voorkomen dat er afwijkende prijzen en/of promoties worden waargenomen. Pricing Experts en FoodPersonality aanvaarden hiervoor geen verantwoordelijkheid.

Over Pricing Experts

PricingExperts uit Amersfoort is een gerenommeerd bureau dat sinds 2007 o.a. prijsmetingen verzorgt voor grote retailers en fabrikanten. Zo worden onder meer tweemaal per week meer dan 200 AGF-artikelen gemeten bij de grootste retailers inclusief Picnic, met (waar relevant) gewicht, land van herkomst en geldende promoties. Belangstellenden kunnen op flexibele basis hun eigen gewenste producten hieruit gerapporteerd krijgen van elke gewenste retailer.