AGF Monitor week 3

0
Tegengestelde prijsbewegingen deze week: bij Albert Heijn en Lidl daalt de prijs van het mandje met 25 AGF-hardlopers, terwijl bij Jumbo en Plus de prijs juist omhoog gaat. Daardoor zien we AH niet alleen onder de prijs van Plus duiken, maar zelfs ook onder die van Jumbo (iets wat we in deze rubriek niet vaak zien). Door deze prijsbewegingen neemt de prijsafstand tussen de goedkoopste en duurste formule weer toe, van 15% vorige week naar 21% in week 3.
AH en Lidl hebben deze week de meeste aanbiedingen in de top-25 AGF-producten; ieder zeven. Plus heeft er vijf en Jumbo vier. Opnieuw zijn pitloze druiven bij drie formules (Lidl, Jumbo, AH) in de aanbieding. Dat geldt deze week echter ook voor bospeen, en wel bij dezelfde formules waarbij Lidl en AH met € 0,99 de laagste prijs hebben. De details van de aanbiedingen en een overzicht alle actuele prijzen zijn zoals gebruikelijk te vinden op: FP+
Disclaimer: Deze informatie wordt wekelijks met de grootste zorg samengesteld. Toch kan het voorkomen dat er afwijkende prijzen en/of promoties worden waargenomen. Pricing Experts en FoodPersonality aanvaarden hiervoor geen verantwoordelijkheid.
Over Pricing Experts
PricingExperts uit Amersfoort is een gerenommeerd bureau dat sinds 2007 o.a. prijsmetingen verzorgt voor grote retailers en fabrikanten. Zo worden onder meer tweemaal per week meer dan 200 AGF-artikelen gemeten bij de grootste retailers inclusief Picnic, met (waar relevant) gewicht, land van herkomst en geldende promoties. Belangstellenden kunnen op flexibele basis hun eigen gewenste producten hieruit gerapporteerd krijgen van elke gewenste retailer.