AGF Monitor week 30

0
Leestijd: 2 minuten

De prijs van het mandje met AGF-hardlopers van Albert Heijn daalt deze week met een euro. En daarmee nadert AH de prijs van Jumbo tot op twee cent na. Verder valt op dat alleen het Picnic-mandje deze week in prijs omhoog gaat. De gemiddelde prijs van de gemeten mandjes komt daarmee uit op € 32,84 en dat is bijna 2% lager dan vorige week.

Kijken we naar de prijsafstand tussen de laagst (Lidl) en hoogst (Picnic) geprijsde formule, dan kunnen we vaststellen dat deze weer oploopt, van 12% (week 29) naar 15% (week 30).

Binnen ons mandje met de meest gekochte AGF-producten heeft Lidl het aantal promoties deze week weer wat opgeschroefd. De prijsmeters tellen namelijk zeven aanbiedingen bij de discounter. Plus komt met vijf aanbiedingen dicht in de buurt. Albert Heijn heeft er drie, Jumbo twee en Picnic doet het deze week even zonder.

Witte pitloze druiven zijn deze week weer eens bij drie van de vijf gevolgde formules in de aanbieding waarbij Plus met € 1,29 dit keer de diepste afprijzing heeft. Het overzicht met alle actuele prijzen en aanbiedingen is te vinden op FP+.

(Elstar-appels en Conference-peren zijn deze week opnieuw uit de vergelijking gehaald omdat deze niet bij alle formules verkrijgbaar zijn.)

Disclaimer: Deze informatie wordt wekelijks met de grootste zorg samengesteld. Toch kan het voorkomen dat er afwijkende prijzen en/of promoties worden waargenomen. Pricing Experts en FoodPersonality aanvaarden hiervoor geen verantwoordelijkheid.

Over Pricing Experts

PricingExperts uit Amersfoort is een gerenommeerd bureau dat sinds 2007 o.a. prijsmetingen verzorgt voor grote retailers en fabrikanten. Zo worden onder meer tweemaal per week meer dan 200 AGF-artikelen gemeten bij de grootste retailers inclusief Picnic, met (waar relevant) gewicht, land van herkomst en geldende promoties. Belangstellenden kunnen op flexibele basis hun eigen gewenste producten hieruit gerapporteerd krijgen van elke gewenste retailer.