AGF Monitor week 32

0

Alsof drie formules erom strijden wie deze week het duurst mag zijn. Het duurst is uiteindelijk Albert Heijn met € 26,80 voor het (opnieuw niet complete) vaste mandje met de populairste AGF-producten. Het verschil met Plus bedraagt overigens maar één cent. Opvallender is dat Jumbo AH tot op tien cent nadert. Doorgaans is de prijsafstand tussen Jumbo en AH aanzienlijk groter.

Lidl blijft met € 21,61 voor het gemeten mandje ver weg van de andere drie, al daalt de prijsafstand tussen de duurste en goedkoopste formule door de prijsbewegingen van 27% in week 31 naar 24% nu.

Opvallende genoeg neemt Jumbo als EDLP-formule deze week het voortouw met het aantal promoties in de top-25 AGF-producten. Jumbo heeft er namelijk vijf (wel steeds drie voor € 3,- of drie voor € 4,-). Lidl en Plus volgen met vier aanbiedingen, terwijl AH er deze week drie heeft. Bakjes pitloze witte druiven en bloemkool zijn bij drie van de vier formules in promotie.

De details van de overige aanbiedingen en een overzicht van de actuele prijzen is te vinden op FP+.

Disclaimer: Deze informatie wordt wekelijks met de grootste zorg samengesteld. Toch kan het voorkomen dat er afwijkende prijzen en/of promoties worden waargenomen. Pricing Experts en FoodPersonality aanvaarden hiervoor geen verantwoordelijkheid.

Over Pricing Experts
PricingExperts uit Amersfoort is een gerenommeerd bureau dat sinds 2007 o.a. prijsmetingen verzorgt voor grote retailers en fabrikanten. Zo worden onder meer tweemaal per week meer dan 200 AGF-artikelen gemeten bij de grootste retailers inclusief Picnic, met (waar relevant) gewicht, land van herkomst en geldende promoties. Belangstellenden kunnen op flexibele basis hun eigen gewenste producten hieruit gerapporteerd krijgen van elke gewenste retailer.