AGF Monitor week 33

0

De formules die elkaar vorige week qua prijs zo nadrukkelijk opzochten, nemen deze week duidelijk weer afstand van elkaar. We zien over de hele linie duidelijk hogere prijzen, ook bij Lidl dat opnieuw veruit de laagste prijs hanteert voor het mandje met de 25 populairste AGF-producten (overigens is het mandje weer niet compleet, met name appels ontbreken).

De prijsafstand tussen de goedkoopste formule (Lidl) en de duurste formule (Albert Heijn deze week) daalt deze week een procentje, van 24% naar 23%.

Afgezien van Jumbo is het rustig aan het promotiefront (stilte voor de storm?). Jumbo is met vijf meerstuksaanbiedingen wel nadrukkelijk actief. AH daarentegen heeft in de AGF-hardlopers deze week geen aanbiedingen, terwijl Plus twee producten in promotie heeft en Lidl slechts één. Opnieuw zijn witte pitloze druiven bij drie formules in de aanbieding. De details van de overige aanbiedingen en een overzicht van de actuele prijzen is te vinden op FP+.

Disclaimer: Deze informatie wordt wekelijks met de grootste zorg samengesteld. Toch kan het voorkomen dat er afwijkende prijzen en/of promoties worden waargenomen. Pricing Experts en FoodPersonality aanvaarden hiervoor geen verantwoordelijkheid.

Over Pricing Experts
PricingExperts uit Amersfoort is een gerenommeerd bureau dat sinds 2007 o.a. prijsmetingen verzorgt voor grote retailers en fabrikanten. Zo worden onder meer tweemaal per week meer dan 200 AGF-artikelen gemeten bij de grootste retailers inclusief Picnic, met (waar relevant) gewicht, land van herkomst en geldende promoties. Belangstellenden kunnen op flexibele basis hun eigen gewenste producten hieruit gerapporteerd krijgen van elke gewenste retailer.