AGF Monitor week 34

0

Veel appelsoorten blijven ook deze week onverkrijgbaar en worden dus niet meegenomen in de prijsmeting. Gaan de prijzen van de mandjes met de 25 grootste AGF-producten dan omlaag? Alleen bij Plus, waar de prijs van het gemeten mandje deze week met twintig cent daalt.

Bij Albert Heijn, Jumbo en Lidl stijgen de prijzen deze week. Opvallend is dat het prijsniveau bij Jumbo al eventjes dichter in de buurt van dat van AH en Plus ligt dan dat van Lidl. Het prijsverschil tussen Jumbo en Plus is deze week € 0,15 op het gemeten mandje. De prijsafstand tussen de duurste en goedkoopste formule stijgt ten opzichte van vorige week weer een procentje, van 23% naar 24%.

Kijken we naar de aanbiedingen van deze week, dan is het nog altijd relatief rustig. Opnieuw is het Jumbo dat met vijf promoties het meest actief is. Plus, AH en Lidl hebben deze week respectievelijk drie, twee en één aanbieding(en) in de top-25 AGF-producten. De details van de overige aanbiedingen en een overzicht van de actuele prijzen is te vinden op FP+.

Disclaimer: Deze informatie wordt wekelijks met de grootste zorg samengesteld. Toch kan het voorkomen dat er afwijkende prijzen en/of promoties worden waargenomen. Pricing Experts en FoodPersonality aanvaarden hiervoor geen verantwoordelijkheid.

Over Pricing Experts
PricingExperts uit Amersfoort is een gerenommeerd bureau dat sinds 2007 o.a. prijsmetingen verzorgt voor grote retailers en fabrikanten. Zo worden onder meer tweemaal per week meer dan 200 AGF-artikelen gemeten bij de grootste retailers inclusief Picnic, met (waar relevant) gewicht, land van herkomst en geldende promoties. Belangstellenden kunnen op flexibele basis hun eigen gewenste producten hieruit gerapporteerd krijgen van elke gewenste retailer.