AGF Monitor week 34

0
Leestijd: 2 minuten

In een eigen bijdrage op LinkedIn vroeg Pricing Experts, het bedrijf dat wekelijks de AGF Monitor verzorgt, zich af of Lidl heeft afgehaakt in de AGF-prijzenslag. Voor een definitief antwoord op die vraag is het nog te vroeg, maar we kunnen wel vaststellen dat Lidl ook deze week het prijsgat met Dirk laat voortbestaan. Het is Dirk dat de prijsafstand naar het Lidl-mandje kleiner maakt.

Wat verder opvalt is dat de bandbreedte in prijs tussen de overige formules (AH, Jumbo, Plus, Picnic) nu wel erg klein is: 14 cent op een gemiddelde prijs van de mandjes van € 28,96. Dat is 2,6% hoger dan de € 28,23 van vorige week. De prijsafstand tussen het hoogst en laagst geprijsde mandje is met name door de prijsbeweging van Dirk wel kleiner geworden, van 47% (week 33) naar een toch nog aanzienlijke 36% (week 34).

Albert Heijn heeft deze week het grootste aantal promoties binnen het mandje van de AGF Monitor: zes. Lidl, Jumbo en Dirk hebben er ieder drie, Plus twee en Picnic geen. Snoeptomaten zijn deze week bij drie van de zes formules in promotie. Het overzicht met alle actuele prijzen en aanbiedingen is te vinden op FP+.

(De bekende manco’s – Elstar-appelen en Conference-peren – duren voort, dus deze producten zijn opnieuw buiten de meting gelaten)

Disclaimer: Deze informatie wordt wekelijks met de grootste zorg samengesteld. Toch kan het voorkomen dat er afwijkende prijzen en/of promoties worden waargenomen. Pricing Experts en FoodPersonality aanvaarden hiervoor geen verantwoordelijkheid.

Over Pricing Experts

PricingExperts uit Amersfoort is een gerenommeerd bureau dat sinds 2007 o.a. prijsmetingen verzorgt voor grote retailers en fabrikanten. Zo worden onder meer tweemaal per week meer dan 200 AGF-artikelen gemeten bij de grootste retailers inclusief Picnic, met (waar relevant) gewicht, land van herkomst en geldende promoties. Belangstellenden kunnen op flexibele basis hun eigen gewenste producten hieruit gerapporteerd krijgen van elke gewenste retailer.