AGF Monitor week 35

0

Aan de onderkant houdt Lidl de prijs van het mandje met 25 AGF-hardlopers vrijwel stabiel, terwijl Albert Heijn de prijs van zijn mandje toch aanzienlijk naar beneden weet te drukken. Daardoor daalt de prijsafstand tussen de goedkoopste en duurste formule deze week weer van 22% naar 19%. Opvallend is vooral dat de prijzen bij Plus merkbaar stijgen, terwijl de prijzen bij de andere formules min of meer stabiel of dalend zijn.

Met aanbiedingen gaat Lidl deze week weer voorop (vijf promoties), gevolgd door Albert Heijn en Jumbo (ieder drie) en Plus met twee aanbiedingen. Verschillende formules houden last van producten die (kennelijk) niet beschikbaar zijn. Daarbij gaat het met name om appelen, peren en zachtfruit. De details van de aanbiedingen en een overzicht alle actuele prijzen is te vinden op FP+.

Disclaimer: Deze informatie wordt wekelijks met de grootste zorg samengesteld. Toch kan het voorkomen dat er afwijkende prijzen en/of promoties worden waargenomen. Pricing Experts en FoodPersonality aanvaarden hiervoor geen verantwoordelijkheid.

Over Pricing Experts

PricingExperts uit Amersfoort is een gerenommeerd bureau dat sinds 2007 o.a. prijsmetingen verzorgt voor grote retailers en fabrikanten. Zo worden onder meer tweemaal per week meer dan 200 AGF-artikelen gemeten bij de grootste retailers inclusief Picnic, met (waar relevant) gewicht, land van herkomst en geldende promoties. Belangstellenden kunnen op flexibele basis hun eigen gewenste producten hieruit gerapporteerd krijgen van elke gewenste retailer.