AGF Monitor week 36

0
Bij de vier formules gaan de prijzen van de AGF top-25 AGF-deze week flink omhoog. Dat heeft echter vooral te maken met de betere beschikbaarheid van producten, met name bij Lidl. Met die wetenschap zien we vooral dat Albert Heijn duurder is doordat het deze week weinig promoties heeft. Jumbo houdt de prijzen min of meer stabiel, terwijl de prijzen bij Plus wat dalen. De prijsafstand tussen de goedkoopste en duurste formule loopt deze week weer op tot 22%.
Lidl gaat deze week weer voorop met het aantal aanbiedingen: zeven stuks. Jumbo en Plus hebben er ieder drie. Albert Heijn heeft slechts twee promoties. Een populaire aanbieding deze week zijn witte pitloze druiven. Die zijn namelijk bij alle vier de formules in de aanbieding. Bij drie formules als meerstuksaanbieding waarbij AH de laagste prijs biedt (twee voor € 1,99) en bij Lidl een bakje voor € 0,99. De details van de aanbiedingen en een overzicht alle actuele prijzen is te vinden op FP+.

Disclaimer: Deze informatie wordt wekelijks met de grootste zorg samengesteld. Toch kan het voorkomen dat er afwijkende prijzen en/of promoties worden waargenomen. Pricing Experts en FoodPersonality aanvaarden hiervoor geen verantwoordelijkheid.

Over Pricing Experts

PricingExperts uit Amersfoort is een gerenommeerd bureau dat sinds 2007 o.a. prijsmetingen verzorgt voor grote retailers en fabrikanten. Zo worden onder meer tweemaal per week meer dan 200 AGF-artikelen gemeten bij de grootste retailers inclusief Picnic, met (waar relevant) gewicht, land van herkomst en geldende promoties. Belangstellenden kunnen op flexibele basis hun eigen gewenste producten hieruit gerapporteerd krijgen van elke gewenste retailer.