AGF Monitor week 36

0

Een bijzondere beweging in de prijzen deze week: overal stijgen de prijzen, maar omdat de stijging bij Plus slechts fractioneel is (één cent), komen zowel Albert Heijn als Jumbo nu hoger uit. In het geval van AH komt dat regelmatig voor, maar dat de prijs van het mandje met AGF-hardlopers bij Plus goedkoper is dan bij Jumbo is een zeldzaamheid. De prijsafstand tussen de goedkoopste en duurste formule is ten opzichte van vorige week weer gestegen, van 19% naar 21%.

Kijken we naar de promoties van deze week, dan neemt Lidl in aantal weer het voortouw. Lidl heeft in het mandje met AGF-hardlopers namelijk zes aanbiedingen. Plus volgt met vijf, terwijl AH en Jumbo er ieder twee hebben. Witte pitloze druiven zijn deze week bij drie van de vier formules in promotie. Opvallend is dat het bij alle drie de aanbiedingen om meerstuksaanbiedingen gaat. De details van alle aanbiedingen en een overzicht van de actuele prijzen is te vinden op FP+.

Disclaimer: Deze informatie wordt wekelijks met de grootste zorg samengesteld. Toch kan het voorkomen dat er afwijkende prijzen en/of promoties worden waargenomen. Pricing Experts en FoodPersonality aanvaarden hiervoor geen verantwoordelijkheid.

Over Pricing Experts
PricingExperts uit Amersfoort is een gerenommeerd bureau dat sinds 2007 o.a. prijsmetingen verzorgt voor grote retailers en fabrikanten. Zo worden onder meer tweemaal per week meer dan 200 AGF-artikelen gemeten bij de grootste retailers inclusief Picnic, met (waar relevant) gewicht, land van herkomst en geldende promoties. Belangstellenden kunnen op flexibele basis hun eigen gewenste producten hieruit gerapporteerd krijgen van elke gewenste retailer.