AGF Monitor week 38

0

Vorige week, bij de introductie van Picnic in deze rubriek, kon de online supermarkt zich goed meten met de prijzen van vooral Albert Heijn en Plus. Deze week laat Picnic echter een aardig gaatje vallen en komt de online supermarkt als duurste uit de bus.

Verder opvallend: Plus daalt hard en komt weer eens onder het prijsniveau van AH uit, maar opvallend is vooral hoe dicht de prijzen van Plus, AH en Jumbo nu bij elkaar liggen. De prijsafstand tussen de goedkoopste en duurste supermarkt stijgt stevig ten opzichte van vorige week, van 20% naar 25%.

Als het gaat om aanbiedingen is Picnic deze week net zo actief als Lidl (ieder zeven promoties). Albert Heijn heeft vier aanbiedingen binnen de hardlopers in AGF, Plus drie en Jumbo één. Pitloze witte druiven zijn deze alleen bij Picnic niet in promotie. De details van alle aanbiedingen en een overzicht van de actuele prijzen is te vinden op FP+.

Disclaimer: Deze informatie wordt wekelijks met de grootste zorg samengesteld. Toch kan het voorkomen dat er afwijkende prijzen en/of promoties worden waargenomen. Pricing Experts en FoodPersonality aanvaarden hiervoor geen verantwoordelijkheid.

Over Pricing Experts
PricingExperts uit Amersfoort is een gerenommeerd bureau dat sinds 2007 o.a. prijsmetingen verzorgt voor grote retailers en fabrikanten. Zo worden onder meer tweemaal per week meer dan 200 AGF-artikelen gemeten bij de grootste retailers inclusief Picnic, met (waar relevant) gewicht, land van herkomst en geldende promoties. Belangstellenden kunnen op flexibele basis hun eigen gewenste producten hieruit gerapporteerd krijgen van elke gewenste retailer.