AGF Monitor week 39

0

Duidelijk te zien in de grafiek van de prijsontwikkeling is dat de prijzen van de AGF-mandjes deze week dichter bij elkaar liggen. De prijsafstand tussen de duurste en goedkoopste formule daalt dan ook fors, van 25% vorige week naar 14% nu.

In die beweging heeft Picnic het stokje van duurste formule overgedaan aan Plus. Verder zien we ook bij Albert Heijn de prijs van het mandje met 25 populaire AGF-producten dalen. AH komt hierdoor deze week onder het prijsniveau van Jumbo uit. Opvallend is verder de opwaartse krul die de prijs van het Lidl-mandje deze week maakt.

Picnic is deze week het meest actief met aanbiedingen binnen de 25 populairste AGF-producten. De online supermarkt heeft namelijk acht promoties. Lidl volgt met zes, gevolgd door Plus met drie, terwijl Jumbo en AH er ieder twee hebben. Er zijn deze week twee promoties die bij drie van de vijf gevolgde formules in de aanbieding zijn: broccoli en Elstar-appelen (los). De details van alle aanbiedingen en een overzicht van de actuele prijzen is te vinden op FP+.

Disclaimer: Deze informatie wordt wekelijks met de grootste zorg samengesteld. Toch kan het voorkomen dat er afwijkende prijzen en/of promoties worden waargenomen. Pricing Experts en FoodPersonality aanvaarden hiervoor geen verantwoordelijkheid.

Over Pricing Experts
PricingExperts uit Amersfoort is een gerenommeerd bureau dat sinds 2007 o.a. prijsmetingen verzorgt voor grote retailers en fabrikanten. Zo worden onder meer tweemaal per week meer dan 200 AGF-artikelen gemeten bij de grootste retailers inclusief Picnic, met (waar relevant) gewicht, land van herkomst en geldende promoties. Belangstellenden kunnen op flexibele basis hun eigen gewenste producten hieruit gerapporteerd krijgen van elke gewenste retailer.