AGF Monitor week 4

0

Plus is deze week de enige formule die erin slaagt om de prijs van het mandje met 25 populaire AGF-producten te verlagen. Bij alle andere gevolgde formules stijgen de prijzen merkbaar. Door de lagere prijs van het mandje duikt Plus deze week onder de prijs van Jumbo. Doordat de prijs van het Lidl-mandje nog wat harder stijgt dan dat van Albert Heijn, loopt de prijsafstand tussen de duurste en goedkoopste formule ten opzichte van vorige week terug, van 24% naar 18%. (Alle gemeten AGF-hardlopers zijn deze week beschikbaar bij de formules)

Kijken we naar de aanbiedingen van deze week, dan zien we Lidl opnieuw het voortouw nemen met zeven promoties in de AGF-producten in het mandje. Plus heeft vier promoties, evenals Picnic. Jumbo volstaat met twee, terwijl AH deze geen aanbiedingen in de 25 populairste AGF-producten heeft. Witte pitloze druiven zijn deze week bij drie van de vijf gevolgde formules in promotie, waarbij deze bij Jumbo deel uitmaakt van een kies-en-mix-aanbieding. De details van de aanbiedingen en een overzicht van alle actuele prijzen is te vinden op FP+.

Disclaimer: Deze informatie wordt wekelijks met de grootste zorg samengesteld. Toch kan het voorkomen dat er afwijkende prijzen en/of promoties worden waargenomen. Pricing Experts en FoodPersonality aanvaarden hiervoor geen verantwoordelijkheid.

Over Pricing Experts
PricingExperts uit Amersfoort is een gerenommeerd bureau dat sinds 2007 o.a. prijsmetingen verzorgt voor grote retailers en fabrikanten. Zo worden onder meer tweemaal per week meer dan 200 AGF-artikelen gemeten bij de grootste retailers inclusief Picnic, met (waar relevant) gewicht, land van herkomst en geldende promoties. Belangstellenden kunnen op flexibele basis hun eigen gewenste producten hieruit gerapporteerd krijgen van elke gewenste retailer.