AGF Monitor week 40

0

De meest opvallende beweging deze week is de daling van de prijs van het Lidl-mandje. Het mandje met AGF-hardlopers daalt bij Lidl namelijk bijna 7% ten opzichte van vorige week. Ook Plus en in geringere mate Jumbo verlagen de AGF-prijzen. Bij Albert Heijn en Picnic stijgen de prijzen van de mandjes juist. Door de tegengestelde prijsbewegingen neemt de prijsafstand tussen de goedkoopste en duurste supermarkt weer flink toe, van 14% naar 23%.

Lidl heeft deze week de meeste afprijzingen in de 25 populairste AGF-producten: vijf promoties. Plus volgt met vier aanbiedingen, AH heeft er drie, Jumbo twee en Picnic één. Eén product is deze week bij vier van de vijf gevolgde formules in de aanbieding: bloemkool, waarbij € 0,99 de laagste prijs is (opvallend: prijs Jumbo € 1,69). De details van alle aanbiedingen en een overzicht van de actuele prijzen is te vinden op FP+.

Disclaimer: Deze informatie wordt wekelijks met de grootste zorg samengesteld. Toch kan het voorkomen dat er afwijkende prijzen en/of promoties worden waargenomen. Pricing Experts en FoodPersonality aanvaarden hiervoor geen verantwoordelijkheid.

Over Pricing Experts
PricingExperts uit Amersfoort is een gerenommeerd bureau dat sinds 2007 o.a. prijsmetingen verzorgt voor grote retailers en fabrikanten. Zo worden onder meer tweemaal per week meer dan 200 AGF-artikelen gemeten bij de grootste retailers inclusief Picnic, met (waar relevant) gewicht, land van herkomst en geldende promoties. Belangstellenden kunnen op flexibele basis hun eigen gewenste producten hieruit gerapporteerd krijgen van elke gewenste retailer.