AGF Monitor week 41

0

Opvallend deze week: met name het mandje AGF-hardlopers van Lidl stijgt sterk in prijs. Aan de bovenkant daalt de prijs van het mandje van Albert Heijn juist, terwijl de prijs van het Picnic-mandje deze week nagenoeg stabiel blijft (op € 0,05 na). De prijsafstand tussen de goedkoopste en duurste formule daalt daardoor van 23% (week 40) naar 18%.

Behalve bij Lidl stijgen ook bij Plus de prijzen, zij het in veel lichtere mate. De prijsmeters van Pricing Experts merken overigens op dat het mandje met AGF-hardlopers deze week vrijwel compleet is.

Negen promoties heeft Lidl deze week in het mandje met de populairste AGF-producten. Plus en AH volgen op afstand met vier aanbiedingen. Jumbo en Picnic hebben er ieder één. Er zijn deze week zes producten in promotie die bij meer dan één formule in de aanbieding zijn. De details van alle aanbiedingen en een overzicht van de actuele prijzen is te vinden op FP+.

Disclaimer: Deze informatie wordt wekelijks met de grootste zorg samengesteld. Toch kan het voorkomen dat er afwijkende prijzen en/of promoties worden waargenomen. Pricing Experts en FoodPersonality aanvaarden hiervoor geen verantwoordelijkheid.

Over Pricing Experts
PricingExperts uit Amersfoort is een gerenommeerd bureau dat sinds 2007 o.a. prijsmetingen verzorgt voor grote retailers en fabrikanten. Zo worden onder meer tweemaal per week meer dan 200 AGF-artikelen gemeten bij de grootste retailers inclusief Picnic, met (waar relevant) gewicht, land van herkomst en geldende promoties. Belangstellenden kunnen op flexibele basis hun eigen gewenste producten hieruit gerapporteerd krijgen van elke gewenste retailer.