AGF Monitor week 42

0
Met name Albert Heijn en Plus weten deze week de prijs van het mandje met de 25 populairste AGF-producten omlaag te drukken. AH blijkt net iets harder te hebben gedrukt, zodat er een prijsverschil van zeven cent met Plus ontstaat. Ook Lidl weet de prijzen van de top-25 AGF-producten nog iets aan te scherpen, terwijl bij Jumbo de prijs van het mandje deze week gewoon € 0,19 stijgt. De prijsafstand tussen de goedkoopste en duurste formule daalt deze week flink: van 21% naar 14%.
Met zes promoties evenaart AH deze week het aantal promoties van Lidl. Plus heeft deze week vier aanbiedingen en Jumbo twee. Die twee promoties (Elstar-appelen en Conference-peren) van Jumbo worden overigens wel door de andere formules gevolgd. En steeds heeft Lidl dan de laagste prijs (in het geval van de Elstar-appelen samen met AH). De details van de aanbiedingen en een overzicht alle actuele prijzen is te vinden op: FP+
Disclaimer: Deze informatie wordt wekelijks met de grootste zorg samengesteld. Toch kan het voorkomen dat er afwijkende prijzen en/of promoties worden waargenomen. Pricing Experts en FoodPersonality aanvaarden hiervoor geen verantwoordelijkheid.
Over Pricing Experts
PricingExperts uit Amersfoort is een gerenommeerd bureau dat sinds 2007 o.a. prijsmetingen verzorgt voor grote retailers en fabrikanten. Zo worden onder meer tweemaal per week meer dan 200 AGF-artikelen gemeten bij de grootste retailers inclusief Picnic, met (waar relevant) gewicht, land van herkomst en geldende promoties. Belangstellenden kunnen op flexibele basis hun eigen gewenste producten hieruit gerapporteerd krijgen van elke gewenste retailer.