AGF Monitor week 43

0

Deze week valt vooral op dat de prijs van het vaste gemeten mandje bij Plus stevig stijgt. Zozeer zelfs dat Plus ten opzichte van vorige week drie formules voorbij gaat in prijs en helemaal aan de bovenkant uitkomt. Ook Lidl en Albert Heijn stijgen in prijs, maar dan een stuk minder heftig. Deze week zijn het Picnic en Jumbo die de AGF-prijzen weten te verlagen.

De prijsafstand tussen de duurste en goedkoopste formule blijft ondanks de geschetste prijsbewegingen ten opzichte van vorige week met 23% ongewijzigd. Wel zien we dat de prijzen bij Plus, Picnic en AH relatief dicht bij elkaar liggen en het is vooral Jumbo dat deze week meer prijsafstand creëert.

Kijken we naar de promoties in de 25 populairste AGF-producten dan kunnen we constateren dat Lidl met zes promoties wederom het meest actief is. Lidl wordt gevolgd door AH en door Picnic met ieder vier aanbiedingen. Met bij Picnic mag dat in vergelijking met de voorgaande weken opmerkelijk heten. Plus heeft deze week drie promoties en Jumbo slechts één.

Mandarijnen zijn deze week bij drie van de vijf formules in de aanbieding. De details van de aanbiedingen en een overzicht van alle actuele prijzen is te vinden op FP+.

Disclaimer: Deze informatie wordt wekelijks met de grootste zorg samengesteld. Toch kan het voorkomen dat er afwijkende prijzen en/of promoties worden waargenomen. Pricing Experts en FoodPersonality aanvaarden hiervoor geen verantwoordelijkheid.

Over Pricing Experts
PricingExperts uit Amersfoort is een gerenommeerd bureau dat sinds 2007 o.a. prijsmetingen verzorgt voor grote retailers en fabrikanten. Zo worden onder meer tweemaal per week meer dan 200 AGF-artikelen gemeten bij de grootste retailers inclusief Picnic, met (waar relevant) gewicht, land van herkomst en geldende promoties. Belangstellenden kunnen op flexibele basis hun eigen gewenste producten hieruit gerapporteerd krijgen van elke gewenste retailer.