AGF Monitor week 43

0
Leestijd: < 1 minuut

Van de gevolgde formules zien we dat alleen de prijs van het Picnic-mandje deze week daalt. Het mandje met AGF-hardlopers stijgt bij de andere vier formules, maar met name bij Lidl en Albert Heijn fors. Tegelijkertijd daalt de prijsafstand tussen de laagst en hoogst geprijsde formule van 13% (week 42) naar 10%. De gemiddelde prijs van de mandjes stijgt deze week met € 0,59 naar € 39,33, wat neerkomt op een stijging van 1,5%.

Aan het promotiefront is relatief rustig. Dat wil zeggen dat zowel Albert Heijn als Picnic deze week geen aanbiedingen hebben binnen de 25 populairste AGF-producten en Plus slechts één afprijzing heeft. Jumbo heeft deze week drie promo’s (steeds meerstuksaanbiedingen). Bij Lidl tellen de prijsmeters deze week een gangbaar aantal promoties van zeven. Het overzicht met alle actuele prijzen en aanbiedingen is te vinden op FP+.

Disclaimer: Deze informatie wordt wekelijks met de grootste zorg samengesteld. Toch kan het voorkomen dat er afwijkende prijzen en/of promoties worden waargenomen. Pricing Experts en FoodPersonality aanvaarden hiervoor geen verantwoordelijkheid.

Over Pricing Experts

PricingExperts uit Amersfoort is een gerenommeerd bureau dat sinds 2007 o.a. prijsmetingen verzorgt voor grote retailers en fabrikanten. Zo worden onder meer tweemaal per week meer dan 200 AGF-artikelen gemeten bij de grootste retailers inclusief Picnic, met (waar relevant) gewicht, land van herkomst en geldende promoties. Belangstellenden kunnen op flexibele basis hun eigen gewenste producten hieruit gerapporteerd krijgen van elke gewenste retailer.