AGF Monitor week 45

0

De prijsontwikkeling van deze week oogt dramatischer dan deze in werkelijkheid is. De AGF-hardlopers zijn deze week namelijk bij alle gevolgde formules compleet. Alle 25 producten zitten dus in de vergelijking waardoor de prijzen stijgen. Het mandje is door Pricing Experts op één product ook aangepast: bij uien wordt voortaan de 1.000 grams verpakking (net) gemeten om een iets betere dekking in de markt te krijgen. Tot nu toe werd het net van twee kilo gemeten.

We zien vooral de prijs van het mandje bij Lidl stijgen, maar wat vooral opvalt is hoe stabiel de prijs van het mandje van Picnic blijft. Picnic doet daarmee de positie van duurste formule over aan Albert Heijn. Plus beweegt ook richting de bovenkant. De prijsafstand tussen de goedkoopste en duurste formule daalt ten opzichte van vorige week opnieuw fors, van 15% naar 8%.

Lidl blijft het meest actief met promoties, ook deze week. Zeven aanbiedingen tellen we. AH heeft drie promoties, Plus twee, Picnic één en Jumbo geen. Mandarijnen zijn deze week bij drie van de vijf formules in de aanbieding. De details van de aanbiedingen en een overzicht van alle actuele prijzen is te vinden op FP+.

Disclaimer: Deze informatie wordt wekelijks met de grootste zorg samengesteld. Toch kan het voorkomen dat er afwijkende prijzen en/of promoties worden waargenomen. Pricing Experts en FoodPersonality aanvaarden hiervoor geen verantwoordelijkheid.

Over Pricing Experts
PricingExperts uit Amersfoort is een gerenommeerd bureau dat sinds 2007 o.a. prijsmetingen verzorgt voor grote retailers en fabrikanten. Zo worden onder meer tweemaal per week meer dan 200 AGF-artikelen gemeten bij de grootste retailers inclusief Picnic, met (waar relevant) gewicht, land van herkomst en geldende promoties. Belangstellenden kunnen op flexibele basis hun eigen gewenste producten hieruit gerapporteerd krijgen van elke gewenste retailer.