AGF Monitor week 45

0
Leestijd: < 1 minuut

Knap gedaan van Albert Heijn om op precies hetzelfde bedrag voor het mandje met AGF-hardlopers uit te komen als vorige week. Gewoon toeval, maar het zorgt er wel voor dat AH deze week de formule is die met de prijzen van de meest verkochte AGF-producten Lidl het meest nadert (al is de prijsafstand nog aanzienlijk). Afgezien van Lidl zijn de prijzen van de mandjes bij de overige formules deze week hoger.
De prijsafstand tussen de hoogst en laagst geprijsde formule (voor wat betreft de AGF-hardlopers) loopt door de prijsbewegingen van deze week weer op, van 7% (week 44) naar 12%. De gemiddelde prijs van de mandjes komt nu uit op € 38,91 en dat is 1,2% meer dan vorige week.
Lidl heeft deze week weer verreweg de meeste promoties binnen de 25 populairste AGF-producten, en wel negen stuks. Bij AH en Jumbo telden de prijsmeters er bij ieder drie, Plus houdt het bij twee aanbiedingen en Picnic heeft er deze week geen. Het overzicht met alle actuele prijzen en aanbiedingen is te vinden op FP+.

Disclaimer: Deze informatie wordt wekelijks met de grootste zorg samengesteld. Toch kan het voorkomen dat er afwijkende prijzen en/of promoties worden waargenomen. Pricing Experts en FoodPersonality aanvaarden hiervoor geen verantwoordelijkheid.

Over Pricing Experts

PricingExperts uit Amersfoort is een gerenommeerd bureau dat sinds 2007 o.a. prijsmetingen verzorgt voor grote retailers en fabrikanten. Zo worden onder meer tweemaal per week meer dan 200 AGF-artikelen gemeten bij de grootste retailers inclusief Picnic, met (waar relevant) gewicht, land van herkomst en geldende promoties. Belangstellenden kunnen op flexibele basis hun eigen gewenste producten hieruit gerapporteerd krijgen van elke gewenste retailer.