AGF Monitor week 46

0
Bij alle vier de formules gaat de prijs van het mandje met AGF-hardlopers deze week flink omhoog, ook omdat alle 25 producten die gemeten worden bij alle vier de formules verkrijgbaar waren. Jumbo doet zijn naam van EDLP-formule eer aan door deze week helemaal geen promoties te hebben. Het betekent wel dat met name Jumbo hard in prijs stijgt – en Plus dicht nadert (tot op € 0,42). De prijsafstand tussen de goedkoopste en duurste formule loopt deze week weer op tot 18%.
Deze week neemt Albert Heijn het voortouw met de hoeveelheid promoties. Zes stuks zijn het er (inclusief twee meerstuksaanbiedingen met komkommers en handsinaasappels). Lidl doet het met vier aanbiedingen rustig aan, terwijl Plus er drie heeft (inclusief een aanbieding voor de donderdag, vrijdag en zaterdag met Galia-meloen). Zoals gezegd heeft Jumbo deze week geen acties. De details van de aanbiedingen en een overzicht alle actuele prijzen is te vinden op: FP+
Disclaimer: Deze informatie wordt wekelijks met de grootste zorg samengesteld. Toch kan het voorkomen dat er afwijkende prijzen en/of promoties worden waargenomen. Pricing Experts en FoodPersonality aanvaarden hiervoor geen verantwoordelijkheid.
Over Pricing Experts
PricingExperts uit Amersfoort is een gerenommeerd bureau dat sinds 2007 o.a. prijsmetingen verzorgt voor grote retailers en fabrikanten. Zo worden onder meer tweemaal per week meer dan 200 AGF-artikelen gemeten bij de grootste retailers inclusief Picnic, met (waar relevant) gewicht, land van herkomst en geldende promoties. Belangstellenden kunnen op flexibele basis hun eigen gewenste producten hieruit gerapporteerd krijgen van elke gewenste retailer.