AGF Monitor week 46

0

Het meest in het oog springend is deze week de duikvlucht van Plus, tot onder het niveau van Picnic en Jumbo, daarmee Albert Heijn achterlatend als formule met het hoogst geprijsde mandje met AGF-hardlopers. Jumbo is overigens de enige formule waar de prijs van het mandje deze week stijgt. De prijsafstand tussen de goedkoopste en duurste formule komt uit op 16% (een procentje minder dan vorige week).

Aan het promotiefront zien we vooral Lidl gas terugnemen; ‘slechts’ vier aanbiedingen binnen de 25 populairste AGF-producten. Maar daarmee is Lidl nog altijd het meest actief. AH, Jumbo en Plus volstaan ieder namelijk met maar twee aanbiedingen en Picnic geeft deze week alleen op mandarijnen 10% korting (waar de afprijzing van Plus overigens nog een stuk verder gaat). Het overzicht met alle actuele prijzen en aanbiedingen is te vinden op FP+.

Alle AGF-hardlopers zijn deze week beschikbaar bij de gevolgde formules.

Disclaimer: Deze informatie wordt wekelijks met de grootste zorg samengesteld. Toch kan het voorkomen dat er afwijkende prijzen en/of promoties worden waargenomen. Pricing Experts en FoodPersonality aanvaarden hiervoor geen verantwoordelijkheid.

Over Pricing Experts

PricingExperts uit Amersfoort is een gerenommeerd bureau dat sinds 2007 o.a. prijsmetingen verzorgt voor grote retailers en fabrikanten. Zo worden onder meer tweemaal per week meer dan 200 AGF-artikelen gemeten bij de grootste retailers inclusief Picnic, met (waar relevant) gewicht, land van herkomst en geldende promoties. Belangstellenden kunnen op flexibele basis hun eigen gewenste producten hieruit gerapporteerd krijgen van elke gewenste retailer.