AGF Monitor week 47

0

Lidl blijft consequent de goedkoopste formule in deze rubriek, maar we zien Picnic deze week een aardige poging ondernemen om in de buurt te komen. Door een slinger aan de prijsknop te geven laat Picnic wel even de andere formules achter zich, daar waar het eerder vaak de duurste formule was.

Deze week is Albert Heijn de enige formule waar de prijs van het mandje met populaire AGF-producten stijgt. Daarmee is AH nu meteen ook de duurste formule. De prijsafstand tussen de twee prijsuitersten – AH en Lidl – loopt dan ook weer stevig op, van 9% vorige week tot 17% deze week.

Tien van de 25 AGF-producten uit het mandje zijn deze week in de aanbieding bij Lidl dat qua promoties daarmee opnieuw het voortouw neemt. Plus volgt op afstand met vier promoties, AH en Jumbo met ieder drie en Picnic met één (cherrietomaten). De details van de aanbiedingen en een overzicht van alle actuele prijzen is te vinden op FP+.

Disclaimer: Deze informatie wordt wekelijks met de grootste zorg samengesteld. Toch kan het voorkomen dat er afwijkende prijzen en/of promoties worden waargenomen. Pricing Experts en FoodPersonality aanvaarden hiervoor geen verantwoordelijkheid.

Over Pricing Experts
PricingExperts uit Amersfoort is een gerenommeerd bureau dat sinds 2007 o.a. prijsmetingen verzorgt voor grote retailers en fabrikanten. Zo worden onder meer tweemaal per week meer dan 200 AGF-artikelen gemeten bij de grootste retailers inclusief Picnic, met (waar relevant) gewicht, land van herkomst en geldende promoties. Belangstellenden kunnen op flexibele basis hun eigen gewenste producten hieruit gerapporteerd krijgen van elke gewenste retailer.