AGF Monitor week 49

0
Leestijd: 2 minuten

De grootste prijsstijging zien we deze week bij Lidl, de grootste prijsdaling bij Plus. Het gevolg? De prijs van het Plus-mandje is nu lager dan de prijs van het Lidl-mandje! Dat is een situatie die we niet vaak zien in deze metingen van de meest gekochte AGF-producten. Het Lidl-mandje stijgt ten opzichte van vorige week met meer dan 9% in prijs.

De gemiddelde prijs van de mandjes met AGF-hardlopers komt deze week uit op € 35,66 en dat is € 0,64 oftewel 1,8% hoger dan vorige week. De prijsafstand tussen het laagst (Dirk) en hoogst (Picnic) geprijsde mandje is deze week 17% (vorige week 23%).

Albert Heijn is binnen de 25 populairste AGF-producten weer het meest actief met promoties. De prijsmeters tellen er deze week zeven. Plus volgt met vijf aanbiedingen, Jumbo heeft er vier, Dirk en Lidl hebben er ieder drie en Picnic één (10% korting op avocado’s).  Het overzicht met alle actuele prijzen en aanbiedingen is te vinden op FP+.

Disclaimer: Deze informatie wordt wekelijks met de grootste zorg samengesteld. Toch kan het voorkomen dat er afwijkende prijzen en/of promoties worden waargenomen. Pricing Experts en FoodPersonality aanvaarden hiervoor geen verantwoordelijkheid.

Over Pricing Experts

PricingExperts uit Amersfoort is een gerenommeerd bureau dat sinds 2007 o.a. prijsmetingen verzorgt voor grote retailers en fabrikanten. Zo worden onder meer tweemaal per week meer dan 200 AGF-artikelen gemeten bij de grootste retailers inclusief Picnic, met (waar relevant) gewicht, land van herkomst en geldende promoties. Belangstellenden kunnen op flexibele basis hun eigen gewenste producten hieruit gerapporteerd krijgen van elke gewenste retailer.